
Tok putovanja
Prvi dan – Polazak i Lido di Jesolo
Učenici su se u ranim jutarnjim časovima okupili ispred škole i krenuli na put prema Italiji.
Putovanje je proteklo u ugodnoj atmosferi uz kraće pauze za odmor i osveženje. U popodnevnim
časovima grupa je stigla u Lido di Jesolo, gde je obavljen smeštaj u hotelu. Nakon večere, učenici
su imali slobodno vreme za šetnju obalom mora i druženje.
Drugi dan – Venecija i Montekatini
Nakon doručka, organizovan je odlazak brodićem do Venecije. Učenici su obišli Trg Svetog
Marka, Baziliku Svetog Marka, Duždevu palatu i most uzdaha, a posebno su uživali u vožnji
gondolama i razgledanju kanala. Nakon obilaska Venecije, putovanje se nastavilo do
Montekatinija, gde je obavljen smeštaj i večera.
Treći dan – Firenca, Piza i Park čudesa, povratak u Montekatini
Ovaj dan je bio posvećen obilasku Firence, gde su učenici videli Ponte Vekio, katedralu Santa
Maria del Fiore i Galeriju Ufiči. Lokalni vodič je održao kratko predavanje o renesansi i značaju
Firence. Posle toga, grupa je obišla Pizu i čuveni Toranj u Pizi, a zatim i obližnji Park čudesa
(Parco dei Miracoli). U večernjim časovima učenici su se vratili u Montekatini na noćenje.
Četvrti dan – Bolonja i Lido di Jesolo
Nakon doručka, organizovan je obilazak Bolonje, grada poznatog po univerzitetu i istorijskim
gradskim trgovaima. Učenici su imali priliku da se upoznaju sa lokalnom arhitekturom i
tradicijom. Posle obilaska, grupa se vratila u Lido di Jesolo, gde je bilo slobodno vreme i večera
u hotelu.
Peti dan – Povratak u Novi Pazar
Učenici su u ranim jutarnjim časovima krenuli prema Novom Pazaru. Putovanje je proteklo uz
standardnu priceduru na graničnim prelazima, a učenici su tokom puta razmenjivali utiske i
fotografije sa ekskurzije. U večernjim časovima, grupa je stigla u Novi Pazar, završavajući
putovanje sa puno lepih uspomena i novih znanja.
Utisci učenika
Učenici su bili oduševljeni obilaskom Venecije, Firence, Pize i Bolonje. Posebno su istakli vožnju
gondolama i posetu Parku čudesa kao nezaboravne trenutke. Takođe, pozitivno su ocenili saradnju
sa profesorima i vodičem, kao i organizaciju putovanja.
Zaključak
Ekskurzija je u potpunosti ostvarila svoj cilj – učenici su stekli nova kulturna i istorijska znanja,
razvili kolektivni duh, samostalnost i odgovornost, a putovanje je proteklo u prijatnoj i bezbednoj atmosferi