26. и 27. септембра 2020. Техничка школа је била организатор и домаћин дводневног семинара
„Инклузивно образовање и индивидуални образовни план (ИОП)“ за 20 наставника школе и 5
наставника Основне школе „Растко Немањић“ у Постењу, са којом сарађује на пројекту
„Оснаживање капацитета образовних установа за рад са децом из маргинализованих група“. Реч
је о дугогодишњем пројекту чију имплементацију подржава УНХЦР преко Групе за децу и
младе „Индиго“ из Ниша.
Програм је првенствено намењен наставницима, стручним сарадницима и члановма управе
средњих и основних школа. Циљ програма је повећање укључености и квалитета образовања за све
ученике. Програм у ЗУОВ каталогу за 2018/2019, 2019/2020. и 2020/2021. Акредитован под
бројем 178. и носи 16 бодова стручног усавршавања.
Реализатори: Милена Јеротијевић, дипломирани психолог и Радмила Гошовић – извршна директорка
групе “Мост”.
Приоритетна област: Методика рада са децом/ученицима којима је потребна додатна образовна
подршка (рад са децом из осетлјивих група, децом са сметњама у развоју, мигрантима…)
Општи цилјеви: Повећање уклјучености и квалитета образовања за све ученике, осигурање
напредовања и спречавање осипања ученика из образовања, повећање компетенција наставника
да препозна и подстиче развој капацитета свих ученика уз уважавање различитости.
Специфични цилјеви: Упознавање са: – процедуром долажења до свеобухватних података о
ученику и писања педагошког профила; – израдом плана индивидуализације и ИОП-а; – начином и
динамиком праћења и ревизије ИОП-а; – планирањем часа у оделјењима која похађају и ученици
којима је потребна додатна подршка, на начин који обезбезбеђује учешће свих; – особеностима
даровитих ученика и врстама подршке која им је потребна у образовању; – поступцима и вештинама
управлјања школом и оделјењем које похађају деца из осетлјивих група.
Теме програма:
1. дан 1. Увод и отварање 2. Шта је инклузивно образовање 3. Како идентификовати потребе за
подршком у образовању 4. Техника и израде педагошког профила 5. Стратегије рада са даровитим
ученицима
2. дан 1. Шта је индивидуални образовни план 2. Планирање подршке у образовању 3. Кораци, поступци
и израда ИОП-а и приказ поступака и техника за евалуацију и ревизију ИОП-а 4. Планирање часа 5.
Затварање и евалуација семинара
Нови Пазар Координатор пројекта:
27.09.2020. Дина Омеровић

